Las Vegas Big Smoke 2018

Var, när och hur herfas det i Sverige och världen.

Las Vegas Big Smoke 2018

Inläggav Brede fre 03 aug 2018, 09:46

:woohoo: En drøm går i oppfylelse!

Helt siden 1999 da jeg kjøpte Marvin Shankens Cigar handbook har jeg drømt om å besøke Las Vegas for å bli med på Cigar Aficionados Big smoke event.

Dessverre har jeg aldri fått dratt til Las Vegas. Jeg har ikke hatt noen å reise med, og det var aldri et tema å reise alene..

Men kjære cigarrvenner, heldigvis er min kommende kone også veldig glad i USA og har lyst til å reise mye i det landet.

Når vi skulle bestemme bryllupsreise foreslo jeg tilfeldigvis Las Vegas fordi jeg har hørt det skal være et fint sted for "Honeymooners".
Litt overraskende ville min kone det vi bestemte oss for å dra til Las Vegas rett etter bryllupet i september.

Men plutselig kom jeg på Big smoke drømmen min... Jeg tok ett raskt googlesøk og fant ut at 9 til 11. November gikk eventen av stabelen og det var mange ledige billetter igjen.
Jeg spurte min kone pent om vi kunne utsette til november og etter litt overtalelse gikk hun med på det!

Så nå sitter jeg her med en billett til Las Vegas i november og ett VIP pass for big smoke evening nr 1.

Jeg gleder meg som en unge og skal selvsagt ta masse bilder og skrive om Mine opplevelser i denne tråden!

Order details.PNG
Order details.PNG (8.33 KiB) Visad 1874 gånger
"If I cannot smoke in heaven, then I shall not go"
Mark Twain
Användarvisningsbild
Brede

Re: Las Vegas Big Smoke 2018

Inläggav COJ fre 03 aug 2018, 13:40

Brede skrev::woohoo: En drøm går i oppfylelse!

Helt siden 1999 da jeg kjøpte Marvin Shankens Cigar handbook har jeg drømt om å besøke Las Vegas for å bli med på Cigar Aficionados Big smoke event.

Dessverre har jeg aldri fått dratt til Las Vegas. Jeg har ikke hatt noen å reise med, og det var aldri et tema å reise alene..

Men kjære cigarrvenner, heldigvis er min kommende kone også veldig glad i USA og har lyst til å reise mye i det landet.

Når vi skulle bestemme bryllupsreise foreslo jeg tilfeldigvis Las Vegas fordi jeg har hørt det skal være et fint sted for "Honeymooners".
Litt overraskende ville min kone det vi bestemte oss for å dra til Las Vegas rett etter bryllupet i september.

Men plutselig kom jeg på Big smoke drømmen min... Jeg tok ett raskt googlesøk og fant ut at 9 til 11. November gikk eventen av stabelen og det var mange ledige billetter igjen.
Jeg spurte min kone pent om vi kunne utsette til november og etter litt overtalelse gikk hun med på det!

Så nå sitter jeg her med en billett til Las Vegas i november og ett VIP pass for big smoke evening nr 1.

Jeg gleder meg som en unge og skal selvsagt ta masse bilder og skrive om Mine opplevelser i denne tråden!

Order details.PNG

Ha en riktigt fin resa!
Jag var på LVCS 2003, det var en upplevelse!
COJ

"grumpy old man ... is not an insult ... it is an honorary title"
Användarvisningsbild
COJ
Administratör/Moderator

Inläggav Brede tis 16 okt 2018, 07:55

Herregud, en drøm går snart i oppfyllelse! Under en måned til Big smoke i Las vegas!

Programmet er satt, og cigarrer er annonsert.
Mye spennende på listen, og alle de store produsentene kommer. Jeg teller minst 35stk!(Siden det står Partial list på slutten)

Mye god drikke skal man få smake på og. Tema i år er vist Rom, men det er mye fokus på Whiskey og bourbon.

Buffet "passende" mat skal også serveres!

Laddad!

Cigars.PNG
Cigars.PNG (289.4 KiB) Visad 739 gånger
Mark Twain
Användarvisningsbild
Brede

Inläggav Brede mån 19 nov 2018, 09:21

Hei alle sammen,

Endelig er forumet oppe igjen(Takk Daniel P og COJ!). Har prøvd lenge å få opp denne posten.

Forrige Fredag skjedde det endelig. Etter mange fine dager i LV var det endelig tid for min 18år gamle drøm skulle gå i oppfyllelse.
Jeg hadde "VIP" inngang, som gjorde at jeg kunne komme inn 1 time før de andre, kl 17:30. Tenkte at jeg burde stille meg i kø en time før, slik at jeg kunne være "først i VIPkøen". Møtte opp på "THe Mirage" kl 16:30 til DETTE:
Kø.jpg
Kø.jpg (378.22 KiB) Visad 317 gånger

En enormt lang kø! Aldri sett noe lignende. Og dette var FØR 90% av de besøkende.
Men, etter en lang, varm og tung time slapp vi inn.
Jeg fikk på meg ett "bånd" rundt armen og ett hefte med "vouchers" for 35 cigarrer og en "Bovedapack".
Bånd og hefte.jpg
Bånd og hefte.jpg (279.21 KiB) Visad 317 gånger

Jeg overhørte mange "erfarne" Big smokere, at å bruke den ekstra VIPtimen på å "hente" cigarrer var det lureste. Så jeg gikk rett på. Jeg la merke til at Alec Bradley, Arturo Fuente og (spesielt) Rocky Patel var de mest populære stedene, så det ble lang kø. Jeg hoppet over disse og gikk rett på "smågutta".
Henta først Cohiba, Montecristo(ikke cubanere!), Macanudo, Miscalleaf, Drew Estate osv osv.
Etter 40minutter var 90% hentet. De siste 25minuttene ble brukt til å hente AB, AF og RP, maaaasse kø.

Det begynte allrede da å bli tungt med røyk i salen da mange allerede var ferdig med henting av cigarrer og nå satt ved bordene og tente sine første cigarrer.
Røykfult rom.jpg
Røykfult rom.jpg (476.37 KiB) Visad 317 gånger

Jeg røykte en "Hamlet Paredes Liberation". Rocky Patel sin "stjernecigarrullare" har laget eget merke. Synes den var god, men vanskelig å gi en god omtale da det var tusen andre smaker/lukter i salen.
Drakk Bacardi Rom, Cognac, bourbon og mye Guiness øl.

Kveldens høydepunkt var å treffe "Carlito Fuente". Kjøpte ett nydelig "trykk" av Carlos og Carlito Fuente som jeg fikk undertegnet. Hyggelig! :) (Se Bildet i neste svar)

Bilde 5(neste svar). Viser hva jeg fikk. 37 cigarrer(to stk fra Aging Room), Wine spectator, Whiskeyadvocat, Bovedapack, bilde av Carlito og litt til.

For en kveld!

Utvilsomt verdt både prisen og turen. Hit skal jeg tilbake så snart jeg kan :)
Mark Twain
Användarvisningsbild
Brede

Inläggav Brede mån 19 nov 2018, 09:22

Bilde 4:
Carlito.jpg
Carlito.jpg (494.23 KiB) Visad 317 gånger

Bilde 5:
20181110_070505-1612x1209.jpg
20181110_070505-1612x1209.jpg (439.2 KiB) Visad 317 gånger