Känns obehagligt på sätt och vis, vid tanken på att jag kanske driver på folks iver att "hänga på" vad gäller prisklassen på cigarren i kombination med mängd cigarrer per vecka (jag puffar ändå varje dag minst ett par...). Det är absolut inte meningen, och jag har senast året/åren lagt mig på tok för högt i prisnivå med tanke på mängden cigarrer som förbrukas. Cigarrerna är oftast prisvärda, det är inget konstigt (petit corona är ju det som format), men mängden gör att jag inser själv att jag bör påtala detta så ingen försöker hänga på i onödan. 1-2 cigarrer i veckan funkar också, det vore kanske mer "normalt", och då spelar det mindre roll om cigarrerna man väljer råkar kosta både 20-50 kr/st eller 150-200 kr/styck.
Med det sagt så återgår jag till ordinarie inlägg och konstaterar att jag hittat ett par godbitar ikväll jag ska börja på nu:
Romeo y Julieta cedros de luxe La Casa del Habano-utgåvan. Romeo y Julieta exhibition -06
Notera att det är lite vitmögel på spetsen av RyJ exhibition. Den har troligen legat länge på ca 70% istället för (sedan jag fick hem dem) 65%. Ofarligt, bara att borsta bort så länge det inte är grönt.
Fredag, äntligen! Även om det blir en hel del jobb för mig i helgen så känns fredagskvällar ändå som en klapp på axeln och den bästa av dagar i veckan. Plockat fram ett par godbitar:
Montecristo Edmundo Romeo y Julieta Añejados pirámides Spyderco Paramilitary 2 for scale (jag kommer inte elda på den )
Monte Edmundo, RyJ anejados och Spyderco PM2.jpg (128.53 KiB) Visad 356 gånger
Dryck till: Braastad VSOP
Glad fredag allihop, 13:e eller ej!
Edit kl 19:18; Puffar på Edmundon, och wow vad bra - väldigt imponerande; alltså så jag häpnar så bra är den. Synd den kostar så pass, men nu förstår jag också varför.
Efter ett par dagar av sedeslöst och promiskuöst leverne (aka konferens och leverantörsmöte) är det dags för lite ordning, reda och sunda aktiviteter i form av femsiffrigt på stegräknaren och naturligtvis en liten belöning
Igår - en PLPC i solen utanför mässområdet i Älvsjö
Por Larranaga Petit Coronas
432B32F6-EF96-440A-AE61-E04FBD1E71BE.jpeg (96.63 KiB) Visad 401 gånger
Nu - en Partagas Shorts på altanen på hemmaplan. Och ja - snön kan måhända fortfarande skönjas i bakgrunden...
Partagas Shorts
A52DF9C2-8B7A-42DD-8B54-98C746A308DC.jpeg (98.99 KiB) Visad 401 gånger
Por Larrañaga montecarlo. Svårt i mörkret att få fokus på kameran på min iPhone X, så fick hålla fram handen för att lyckas till slut (tog mig ett par försök):
En nydelig montecristo nr 5 fra 2010. Paret opp med en Dr loosen Riesling 2016. Altfor søt hvitvin for min del skulle ønske jeg hadde en sterk espresso isteden
Men meget god stund ute i vårsolen
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
"If I cannot smoke in heaven, then I shall not go" Mark Twain
Jaaha, e faktiskt piprökare men fick av nån orsak av kompisen 5 cigarrer, 4 J Cortes å en David off Special R som han själv rullat i Geneve förstår jag.Har nu rökt tre Cortes å en Davidoff, tycker mera om Cortes än Davidoff men Davidoff har ju stiligare tub.Davidoffen fick jag 53 mm lång aska på å som dryck använde jag visserligen Lauders.Ja vet, bulkwisky men de går de även.
Plockade denna Cohiba lansero ur kontorshumidoren på jobbet innan jag glatt hoppade in i bilen och ritade ett snyggt C på brett ställ på utfarten från jobbet .... så att cigarren åkte ner från där den låg i frontkonsolen på bilen . Fick stanna och plocka upp den igen till panelen där jag hade sagt till den att ligga kvar .
Jadå, den klarade sig fint ;P
2018-04-17 - Cohiba lansero.jpg (55.35 KiB) Visad 169 gånger
Om ett tag hoppas jag ha hunnit ut på balkongen och få koppla av med cigarren . Blir med all sannolikhet "ett par-tre" cigarrer ytterligare ikväll ... minst
Här har en Romeo y Julieta cedros de luxe no.2 avverkats (tände självklart med cederkoftan som följde med) och strax ska denna RyJ pirámides añejados rullad 2008 (vintage!) tändas (tyvärr sista ur lådan men men...):
ryj-pirámides-añejados-08.jpg (264.76 KiB) Visad 145 gånger