Big Smoke Copenhagen 2017

Var, när och hur herfas det i Sverige och världen.

Inläggav Batcave tis 18 apr 2017, 19:31

Bild
If you keep saying things are going to be bad.
You have a chance of being a prophet.
- Isaac Bashevis Singer
Användarvisningsbild
Batcave

Inläggav Batcave tis 18 apr 2017, 19:32

Bild
- Isaac Bashevis Singer
Användarvisningsbild
Batcave

Inläggav Batcave tis 18 apr 2017, 19:32

Bild
- Isaac Bashevis Singer
Användarvisningsbild
Batcave

Inläggav Batcave tis 18 apr 2017, 19:33

OBS! ENBART 30 BILJETTER TILLGÄNGLIGA! OBS!

Många har frågat, fler har undrat - nu finns informationen ute!!

Programmet & Biljetterna till årets Big Smoke Copenhagen finns nu ute.

Önsker du vara med på "efterfesten" som utspelar sig om söndagen där det ingår 2 timmars lunch på nöjesfältet Bakken med allt du kan äta, dricka (vin & öl) samt 2 cigarrer kostar det enbart 290DKK extra! Detta utspelar sig mellan 14-16

Mer info om det och länkar finner ni på den officiella hemsidan, Bigsmoke.dk om ett par dagar!

Vi sänder en bekräftelse från "yourticket@bigsmoke.dk" den 15'e maj med praktisk information du behöver ingen biljett utan ditt namn blir kontrollerat mot VIP-listan i dörren.

Betalningar från svenska deltagare betalas in till Jan Vistisen via Martin Nelson på Kind Cigars.

Mer för pengarna än såhär går inte att uppdriva någonstans i världen! :D

-Programmet framgår som ni ser av bilagan till denna post.
-Datumet är lördagen den 27/5
-Priset är: 1425:- SEK fram till sista april, sedan kostar det 1560:- SEK
-Söndagen kostar 380:- SEK extra om ni önskar vara med även på det.
-Beställ genom att swisha Martin Nelson på 0725448990 och ange din mailadress (obs viktigt!)

PRISER (uträknat med SEB's dagskurs DKK/SEK):
PRIS FÖR BILJETT I SEK: 1425:-
PRIS FÖR BILJETT INKLUSIVE SÖNDAGEN: 1800:-

PRISER FRÅN 1/5:
PRIS FÖR BILJETT I SEK: 1560:-
PRIS FÖR BILJETT INKLUSIVE SÖNDAGEN: 1950:-
- Isaac Bashevis Singer
Användarvisningsbild
Batcave

Re: Big Smoke Copenhagen 2017

Inläggav Daniel P sön 28 maj 2017, 17:11

Underhållande på Big Smoke CPH igår. Åkte innan 6 på morgonen (tillsammans med ][OpTiMuS][ och Kent) från Småland till Köpenhamn och hemma igen runt 3 på natten mot söndag.
Det tar på krafterna, och mycket rök blev det :smoking:

Mycket fokus som väntat på cigarrer från runt om i världen med intressanta presentationer från många: Royal Danish Cigars, Macanudo, Bespoke, Ghurka, Caldweld, Freyja etc. Skojig detalj att jag fick bjuda en representant för Havanna Club, kubansk kille, på en Montecristo no.4 när jag såg han tröttnade till slut på den 9" långa Royal Danish Cigar The King som vi puffade på Longest Ash Competition.

Cigar Smoking World Competition (CSWC) gick av stapeln också, och som vinnare från förra årets deltävling i Köpenhamn (fick äran med startnummer 1 också :race: ) var det kul att lyckas plocka en tredjeplats i år på tiden 1h38m11s :tummenupp: . (Vinnarens tid var nytt dansk rekord: strax över 2h)

Rekommenderar denna herf till alla, mycket trevligt event även om det tar på krafterna så klart. Fantastiskt trevliga människor, god mat, intressant att puffa på och prisvärt för deltagarna - man får verkligen valuta för pengarna. Hörde att de som står bakom herfen i bästa fall går plus-minus noll, men så klart vill de vara där för att synas, göra reklam och få tillfälle att berätta om sina cigarrer. Europa är ganska hett i cigarrvärlden nu, men samtidigt vill jag passa på att göra reklam för något som inte har anknytning till herfen som ][OpTiMuS][ just gått med i också: Cigar Rights Of Europe. Anslut er för ca 250,-/år för att lyfta frågor som är positivt för oss cigarrentusiaster (och också piprökare!) i Europa.

Så här kvällen efteråt puffar jag en Cohiba Lanceros, dels för att fira ett lyckat event och 3:e-platsen, men också för att eventet skapar ett sug efter en verkligt god cigarr - för det tycker jag saknades i längden då jag inte hittade några nya favoriter även om många cigarrer var goda.

Ps. Bilder och mer info finns på officiella hashtag:en #BigSmokeCPH som man uppmanades länka till under eventet. Själv har jag inte kollat då jag varken använder Facebook eller Instagram.
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Återgå till Herf