Cigarrklubbar i Stockholm?

Var, när och hur herfas det i Sverige och världen.

Cigarrklubbar i Stockholm?

Inläggav nybörjarpuffaren ons 21 sep 2016, 18:20

Hej gubbar...

Vet ni om några cigarrklubbar i storstan? Jag har själv försökt använda nätet till min hjälp men inte funnit så mycket tyvärr.

///MICKE
Jag är den jag är, deal with it.
/Micke
Användarvisningsbild
nybörjarpuffaren

Re: Cigarrklubbar i Stockholm?

Inläggav masett tor 22 sep 2016, 16:17

Alla dessa rutinerade cigarrnissar och inte ett enda tips? Kan lika väl lägga ner cigarrpat eller döpa om det till cigarrtystnad.
masett

Inläggav Daniel P tor 22 sep 2016, 18:25

Det har funnits aktiviteter och tidigare träffar - men det finns dåligt med lokaler i Stockholm precis som övriga landet.

Att träffas och röka i Stockholm var senast uppe i denna tråd: viewtopic.php?f=6&t=7960

... men jag tolkade det som att du frågade efter cigarrklubbar. Det tror jag inte det finns någon i Stockholm sedan många år nu sedan 08bolmers la ner för säkert 10 år sedan snart.

Tacka vet jag Landskrona/Halmstad, Göteborg/Västerlanda och Ljungby. Där är det återkommande herfar :dansa:
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav COJ tor 22 sep 2016, 19:08

masett skrev:Alla dessa rutinerade cigarrnissar och inte ett enda tips? Kan lika väl lägga ner cigarrpat eller döpa om det till cigarrtystnad.

Vi kör på frivillig basis, det finns ingen som får betalt för att svara på frågor!
COJ

"grumpy old man ... is not an insult ... it is an honorary title"
Användarvisningsbild
COJ
Administratör/Moderator

Inläggav hebbe72 fre 23 sep 2016, 06:49

Hmm,

För att nu försöka besvara ursprungsfrågan så kan jag hjälpa till lite grann, trots att jag inte bor i Tjockhult sedan många år.

Roger på Framcigarr har en rökhörna längst bak i butiken. Försöker alltid titta förbi där när jag har ärenden i kungliga huvudstaden. Trevligare kille får man leta efter.

Sedan vet jag att en man vid namn Gordon drev en klubb i Gamla stan men jag vet om den fortfarande är igång. Har bara varit där en gång men det var trevligt. Sök under Kommersiellt här på forumet så hittar du hans (gamla?) kontaktuppgifter.

Finns säkert fler ställen att puffa på, men som sagt, jag bor inte där uppe längre så det här är vad jag kan bidra med.
A woman is just a woman, but a good Cigar is a Smoke
hebbe72

Inläggav Jonas74 fre 23 sep 2016, 23:14

Känner inte till några klubbar men det finns ju flertalet uteserveringar som tillåter rökning och då har man ju tillgång till vad det nu är etablissemanget erbjuder för övrigt. Tyvärr brukar de vara ganska packade med folk och dessa tittar, oftast, lite snett om man tänder upp en cigarr. Men med det sagt gick jag förbi två män som helt avslappnat satt på varsin uteservering runt Stureplan och puffade idag.

Sedan finns det ju flertalet parker där det, vid fint väder, säkert skulle vara trevligt att sitta några stycken. Ett mellanting mellan park och uteservering jag har hittat som verkar lovande, även om jag inte hunnit testa, är caféet vid Fjärilshuset i Hagaparken. Utanför i parken har de bland annat några mindre tält (tak med öppna sidor) med rottingmöbler i och på fyra-fem av dessa satt det tydliga anslag om att "Rökning tillåten" när jag var där förra helgen. Det fanns inga askfat eller liknande så man får vara självförsörjande där men annars borde det vara lugnt. Ja, de säljer ju inte alkohol där heller om det är viktigt.
"Take five. Smoke 'em if you got 'em."
Användarvisningsbild
Jonas74

Inläggav nybörjarpuffaren mån 26 sep 2016, 18:54

Kul med svar från er . Vore lajban å ses någon gång och bolma.

///MICKE
Jag är den jag är, deal with it.
/Micke
Användarvisningsbild
nybörjarpuffaren

Inläggav Jonas74 sön 02 okt 2016, 21:02

Gick förbi ett bås på Öl- & whiskeymässan i helgen och såg denna skylt. Tyvärr var båset obemannat och skylten saknar all form av kontaktinformation så man får väl gå dit på måfå, knacka på dörren och hoppas på det bästa :P

cigarr.jpg
cigarr.jpg (95.34 KiB) Visad 1699 gånger
"Take five. Smoke 'em if you got 'em."
Användarvisningsbild
Jonas74

Inläggav hebbe72 mån 17 okt 2016, 12:58

Rätt säker på att det där är Gordons ställe.

Finns ju bara ett sätt att ta reda på det. Som du säger, gå dit och hoppas på det bästa.
A woman is just a woman, but a good Cigar is a Smoke
hebbe72

Återgå till Herf