Big Smoke Köpenhamn, deltävling CSWC

Var, när och hur herfas det i Sverige och världen.

Big Smoke Köpenhamn, deltävling CSWC

Inläggav Daniel P fre 05 aug 2016, 01:08

Inget nämnt om denna årliga herf i Köpenhamn tidigare (i år var det 28 maj), och då jag äntligen (sent om sider, det var ändå flera månader sedan denna herf gick av stapeln) fått mitt namn på topp-20-listan i deltävlingen av Cigar Smoker World Championship så kan jag inte hålla mig längre utan måste påtala att herfen ägde rum och Igor innehar den hedervärda plats 5 i världen på att långsamröka en cigarr :buga: . Massor med regler som omgärdar denna tävling som arrangeras världen runt av Cigar Club Mareva med Marko i spetsen som arrangör.
Igor är kungen i Sverige i deltävlingen CSWC, men på långt-efter-tvåa (i Sverige) behöver jag inte skämmas heller, se länken 'Topp 20 Best World Smokers' på denna sida där Igors plats 5 syns liksom min plats 18:
http://www.clubmareva.com/page4.html

Här är en bild på topp-20 för arkivets skull...
Topp20.png
Topp20.png (654.54 KiB) Visad 757 gånger

Detta var bara en deltävling som just ägde rum på herfen, fanns en tävling också - på skoj - att ha längst aska på 60 minuters puffande på en cigarr från Royal Danish Cigars. Herfen rekommenderas då det är trevligt folk (som alltid på herf), den är även underhållande, rolig, gott både i rökväg och matväg. Återkommer nästa år igen (blir tredje året i rad). Väl mött gamla som nya deltagare!

Fotnot: Min profilbild är strax före min tävlingscigarr slocknade när Marko begrundar den och tycker jag ska jobba hårdare på att hålla den vid liv :tummenupp:
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Re: Big Smoke Köpenhamn, deltävling CSWC

Inläggav n_micke fre 05 aug 2016, 23:12

Kanske man skulle slänga ut blänkare om herfar ett par månader före istället för efter :P
Användarvisningsbild
n_micke

Re: Big Smoke Köpenhamn, deltävling CSWC

Inläggav Daniel P sön 07 aug 2016, 00:25

Hade jag varit arrangör hade jag tjoat lite tidigare, men jag var bara deltagare. En deltagande svensk som visade var skåpet skulle stå :!: ...genom att vinna Cigar Smoker World Championship deltävling i Köpenhamn 2016 :dansa: :smoking:
(Det var först nu som hemsidan med 'Top 20 Best Cigar Smokers of the World' blev uppdaterad, beklagar å arrangörens vägnar [Marko]).

Resultatet är att Igor och jag håller fanan högt för Sverige och visar att vi kan om vi vill :puff:
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Återgå till Herf