Tobaker likt Prince Albert/Carter Hall?

Allt om, till och kring pipor och piptobak

Tobaker likt Prince Albert/Carter Hall?

Inläggav Ozric ons 18 okt 2017, 22:24

Jag har kommit ner till bottenskrapet på min påse Carter Hall så det är dags att fundera på nästa inköp.
Carter Hall var helt okej, den börjar väldigt bra med börjar smaka lite för mycket kemikalier mot slutet. Prince Albert som jag har rökt innan är bättre, den funkar hela stoppet.

Problemet med dessa tobakssorter är att det inte går att köpa dem här i Sverige, man måste beställa från USA och då kan det lätt bli så att man helt plötsligt om man har otur måste betala mer än vad man har råd med.

Därför undrar jag om ni har några tips på tobakssorter som man kan köpa i Sverige (eller kanske beställa från Danmark) som liknar dessa sorter? Milda, lättrökta burleys som aldrig bränner på tungan och i gommen som alla virginia-blandningar gör för mig. En annan bra sak med PA/CH är mer eller mindre obefintlig nikotin.
Användarvisningsbild
Ozric

Re: Tobaker likt Prince Albert/Carter Hall?

Inläggav fruktflugan lör 21 okt 2017, 08:59

Beställ Prince Albert. Den blir åtminstone aldrig så dyr som tobaken är i Sverige, även om du betalar moms, skatt och tullavgift.

Har kommit tillbaka till PA efter några års frånvaro (2013 sist) och den är fan så bra igen.
Användarvisningsbild
fruktflugan

Re: Tobaker likt Prince Albert/Carter Hall?

Inläggav Silbodal fre 03 nov 2017, 00:42

Säkert sant som Fuktflugan säger, han brukar veta vad han pratar om. Själv har jag ögonen på den danska klassikern Wattsons american blend. Borde kunna vara nåt som iaf påminner?
Användarvisningsbild
Silbodal

Återgå till Pipor och piptobak