My own blend favoriter?

Allt om, till och kring pipor och piptobak

My own blend favoriter?

Inläggav Hartman tor 14 sep 2017, 22:57

Hej,
Nu behöver jag lite tips..
Vilken My own blend hör till era favoriter? Letar efter något nytt och gott, gärna straight virginia eller åtminstone dominerad av virginia. Kanske med lite cavendish? Eftersom jag gillar jubileumsblandningen (enda aromat jag hittills gillat) så kanske jag kan våga mig på en semi-aromat...
Användarvisningsbild
Hartman

Re: My own blend favoriter?

Inläggav MalFr fre 15 sep 2017, 19:46

MOB 61. Ska likna Orliks "Dark Strong Kentucky", men inte det minsta "strong". Bara väldigt god.

/F
Användarvisningsbild
MalFr

Inläggav Patte lör 16 sep 2017, 11:33

Rekommenderar:

46. Ren Virginia med satsumas-ton. Ingen aromat, men lätt såsad på liknande vis som Capstan. Medium. Det är lätt att man förbiser M.O.B.-tobaker med nummer som namn, men detta är en klassisk blandning, baserad på Player's Navy Cut DeLuxe.

Old Belt är en annan ren Virginia som är god, men ganska stark. Full. Jag tål nikotin, men detta är ingen vardagstobak ens för mig.

Brun Cap (Brun Capstan) är en Virginia med lite Burley/Kentucky. Medium-fyllig med en intressant paradoxal sötma och torrhet.
Användarvisningsbild
Patte

My own blend favoriter?

Inläggav Hartman sön 17 sep 2017, 08:17

Tackar för tipsen! 46 lät lite intressant med satsumas-ton. Är det lite som Orlik golden sliced? Den har ju också liten uns citrus..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Hartman

Inläggav Patte mån 18 sep 2017, 12:14

Hartman skrev:Tackar för tipsen! 46 lät lite intressant med satsumas-ton. Är det lite som Orlik golden sliced? Den har ju också liten uns citrus..

Jag har inte testat Golden Sliced, men tror säkert att du skulle gilla 46. Jag rekommenderar dock inte att man ersätter all frukt och grönt med tobak. Vi behöver fler vitaminer än N-varianten. :puff:
Användarvisningsbild
Patte

My own blend favoriter?

Inläggav Hartman ons 20 sep 2017, 15:45

Haha.. nä, hela kostcirkeln behövs. Därför avnjuter jag en Montecristo i skrivandets stund!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Hartman

Inläggav Bushido ons 20 sep 2017, 15:58

Himalaya och Atlantic (tror jag att det var) är mina favoriter!
"There comes a time when for every addition of knowledge you forget something that you knew before. It is of the highest importance, therefore, not to have useless facts elbowing out the useful ones."

- Sherlock Holmes
Användarvisningsbild
Bushido

Inläggav Silbodal tis 26 sep 2017, 21:41

Nr 42 tycker jag är god! Och Vintage! När jag gillade Perique var nr 111 min absoluta favorit.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Silbodal

Återgå till Pipor och piptobak