Piptobak i värmen.

Allt om, till och kring pipor och piptobak

Piptobak i värmen.

Inläggav Greve_Phulhandske tor 23 mar 2017, 21:23

Inför/under vår och sommar så brukar jag uppleva att vissa tobakssorter smakar helt annorlunda än under kallare period. Tex nightcap, cumberland och andra "tyngre" sorter lämpar sig bättre under hösten och vintern. Under sommaren upplever jag att tex ogs, emp, sl, och många vapers funkar bra. Innerökarna kanske inte upplever denna skillnad? Vilka tobakssorter tycker ni smaka bra i sommarvärmen?
Användarvisningsbild
Greve_Phulhandske

Re: Piptobak i värmen.

Inläggav Frågvis tor 23 mar 2017, 22:57

OGS, Mob Big Coin, Escudo röks flitigt under sommaren. Sedan tycker jag även att aromater som McB Navy Flake McB Vanilla Flake, Peterson CC gör sig bäst på sommaren.
/Andreas
Instagram: Carl.Pipes.Sweden
Användarvisningsbild
Frågvis

Inläggav MalFr fre 24 mar 2017, 15:08

Tycker nog att aromaterna gör sig bäst när det är lite värme i luften. När kylan kommer så smakar Latakian utmärkt.

/F
Användarvisningsbild
MalFr

Inläggav davdoff lör 25 mar 2017, 06:00

håller med om Navy Flake mac baren, o Royal Yacht, o många peterson gör sig på våren
Hey Ho, Lets Go
Användarvisningsbild
davdoff

Inläggav Retronord sön 31 dec 2017, 00:48

Röker bara sommartid och ute. Gärna långsittning, med korsord o kaffe. Återkommer oftast till Mac Baren Original choice, samt deras Mixture (scottish blend). Den senare vet man aldrig riktigt vad den kommer att smaka. Tycker den passar in i "skogen". :pip-puff-i-hatt:
Grannen håller sig till de två trygga kiosk-tobakerna och är nöjd han också, genom hela året. (Greve Hamilton och helst Caravelle)
Vägrar Facebook och kontantlöst! Ju förr, desto bättre.. (Finns inga pengar att tvätta/ skicka utomlands. Vill se dem i börsen.)
Användarvisningsbild
Retronord

Återgå till Pipor och piptobak