Stanwell bilder

Allt om, till och kring pipor och piptobak

Re: Stanwell bilder

Inläggav Musse98 sön 02 jul 2017, 13:02

Frågvis skrev:Som sagt är det svårt att datera en Stanwell. Pipan är tillverkad mellan -70 och -90

Tack frågvis från en annan frågvis :)

https://imgur.com/gallery/QNzXF Of topic men du verkar vara mycket kunnig kring pipor, något spontant tips ang eller kommentar på första pipan som jag betsat två gånger. Ska slipas och "linjerna" ska ordnas. Den är helt och hållet formad med hjälp av sandpapper och lite filar.

https://imgur.com/gallery/QNzXF

Mvh
M
Instagram kurt.and.nils
Musse98

Inläggav Musse98 sön 02 jul 2017, 13:42

Ursäkta , här är rätt länk https://imgur.com/gallery/dtp3F
Instagram kurt.and.nils
Musse98

Inläggav Frågvis mån 03 jul 2017, 00:02

Ser riktigt bra ut! Vad har du färgat pipan med? Om du lägger ett första lager med svart eller någon mörkare färg och sedan slipar får du fram ådrorna bättre. Lägg sedan på en ljusare färg.Bra jobbat!
/Andreas
Instagram: Carl.Pipes.Sweden
Användarvisningsbild
Frågvis

Inläggav Musse98 mån 03 jul 2017, 00:37

Frågvis skrev:Ser riktigt bra ut! Vad har du färgat pipan med? Om du lägger ett första lager med svart eller någon mörkare färg och sedan slipar får du fram ådrorna bättre. Lägg sedan på en ljusare färg.Bra jobbat!

Jag var ivrig och närmast blivit manisk med filandet så jag gick till Flüger färg och köpte en "natur" bets för inomhusbruk utan färgpigment. Var köper jag jag färg? Är det färgpigmenten som även såldes i flüger färgs butik som skulle fungerat?

Stort tack, det värmer! Man har suttit ex antal timmar men det är så j*kla roligt att timmarna flyger förbi :)

Har du själv gjort många pipor?

Med vänligaste hälsning
M
Instagram kurt.and.nils
Musse98

Inläggav Frågvis mån 03 jul 2017, 11:47

Ifall du har instagram, kan du se vilka jag har gjort Carl. Pipes.sweden Jag har även lagt ut några här på sidan. Jag har gjort ca 10st så jag är inte direkt någon expert :-D
Jag använder mig av narvsvärta i olika färger. Googla narvsvärta så ser du vart du kan köpa. Narvsvärta tränger in bra i träet.
/Andreas
Instagram: Carl.Pipes.Sweden
Användarvisningsbild
Frågvis

Inläggav Musse98 mån 03 jul 2017, 14:31

Frågvis skrev:Ifall du har instagram, kan du se vilka jag har gjort Carl. Pipes.sweden Jag har även lagt ut några här på sidan. Jag har gjort ca 10st så jag är inte direkt någon expert :-D
Jag använder mig av narvsvärta i olika färger. Googla narvsvärta så ser du vart du kan köpa. Narvsvärta tränger in bra i träet.

Återigen tack :) Följer dig redan på instagram och måste säga det är f*rbannad fina pipor! (Ursäkta min dåliga franska)

Mvh
M
Instagram kurt.and.nils
Musse98

Föregående

Återgå till Pipor och piptobak