Varför brutna sigill på postordercigarrer?

Allt om, till och kring cigarrer

Varför brutna sigill på postordercigarrer?

Inläggav JanBanan76 fre 20 jul 2018, 14:34

Fick nyligen hem en 10-låda Partagas Serie D No.4 från Kind Cigars. En sak jag reagerar på är att både "Habanos" sigillet i övre hörnet och det Kubanska skattesigillet med hologramet är brutna. Istället är lådan förseglad med ett sigill/klisterlapp som säger "Inspected - Habanos Nordic AB".
Är allt i sin ordning och varför är det isf på detta viset? Jag föreställer mig att cigarrerna inspekteras ganska noga innan dom lämnar fabriken på Kuba och att inte Habanos Nordic behöver öppna lådan för ytterligare inspektion. :fattar-ingenting:
Uppdaterar, ser även nu att den undre delen av "låset" till lådan, alltså inte delen som sitter fast i locket, saknas men har suttit på plats tidigare. Kanske ingen jättegrej, men det känns ju som att Habanos Nordic AB borde kunna öppna en cigarrlåda utan att bryta sönder saker.
Användarvisningsbild
JanBanan76

Re: Varför brutna sigill på postordercigarrer?

Inläggav JanBanan76 fre 20 jul 2018, 15:01

Jag fick svar på min fråga snabbare än väntat när jag öppnade lådan. Vid ankomst till Sverige måste ju cigarrlådan öppnas för att staten på insidan av locket ska kunna sätta en stor, ful klisterlapp som upplyser mig om att rökning kan döda mitt ofödda barn. :banghead:
Användarvisningsbild
JanBanan76

Re: Varför brutna sigill på postordercigarrer?

Inläggav CaptaiN-MiFFo fre 20 jul 2018, 23:15

Staten styr allt....

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Användarvisningsbild
CaptaiN-MiFFo

Återgå till Cigarrprat