Hjelp til å velge cigarr til bryllup

Allt om, till och kring cigarrer

Hjelp til å velge cigarr til bryllup

Inläggav Brede tor 11 jan 2018, 11:44

Hei dere,

I september skal jeg gifte meg!
Vi skal ha stort bryllup med minimum 100 gjester.

Siden jeg har hatt cigarr som lidenskap mer enn halve livet mitt ser jeg det på som naturlig å tilby Premium ciggarer i bryllupet.
Jeg har også en Davidoff Culebra fra 1999, den første cigarr jeg kjøpte til min første humidor, som jeg skal dele med mine to bestevenner bryllupsdagen.

Driver å tenke på hva slags ciggarer jeg vil tilby til gjestene..
Jeg ville nok tro at det ikke vil gå så mange ciggarer men at noen har lyst til å prøve.(Fint sted å sitte ute for røking)

Jeg tenkte derfor å tilby tre varianter. To kubanske og en ikke kubansk.
Jeg tenker først og fremst små 30-45min ciggarer, men en robusto også. Jeg har kommet frem til følgende muligheter,

1) Cohiba siglo 1 - Petit Corona, kraftfull
2) Raymond Allones specially Selected - Robusto, en favoritt av meg
3) usikker men en liten ikke kubansk Cigarr som å være ganske Mild.

Hva tenker dere andre om dette?

Eventuelt om noen av dere var på vei til å selge noe spesielle sigarer f.eks EL eller vintage Kan jeg være veldig interessert.

Tackar så mycket for hjelpen.

Brede
"If I cannot smoke in heaven, then I shall not go"
Mark Twain
Användarvisningsbild
Brede

Re: Hjelp til å velge cigarr til bryllup

Inläggav Daniel P tor 11 jan 2018, 12:45

Låter jättebra. Som tredje cigarr skulle jag förslå en så mild cigarr som möjligt, t.ex. AVO eller annat märke som inte är kubanskt och som är lätt att få tag på.
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav COJ tor 11 jan 2018, 18:05

En sak att tänka på är ju att du skall kunna njuta av de cigarrer som blir över!

Siglo 1 och RASS är säkert alltid rätt, men de andra får man ju se upp med. Inget kul att köpa ett gäng, kanske tom en hel låda och så går det bara åt ett fåtal, som man sen inte har någon glädje av.

Dessutom så har det visat sig, du är inte den förste som har haft fest och bjudit på cigarr, att många bara tänder och tar ett par puffar och kastar sen cigarren. Så det är inte helt enkelt.
Jag hade struntat i noviserna och bjudit de redan frälsta på nått gott, som tex de Siglo och RASS som du redan nämnt!
COJ

"grumpy old man ... is not an insult ... it is an honorary title"
Användarvisningsbild
COJ
Administratör/Moderator

Inläggav Brede fre 12 jan 2018, 10:27

Takk for svar Daniel og COJ! :)

@Daniel, AVO høres bra ut. Tenkte kanskje en mild Davidoff muligens. Jeg har for øvrig en "bundle" med Cusano Petit Corona.. Vurderer å legge oppi den. Ganske mild variant det og. Får i tillegg brukt litt av det jeg har fra før. (Egentlig ett kjøp jeg angrer på)

@COJ
Jeg forstår din bekymring og jeg må si meg enig.
Jeg ville aldri satt frem min egen humidor og latt gjestene plukke selv.

Planen er å bruke min gamle 50 Count humidor, kjøpe en kasse av hver ciggar men kun legge 10 stk av hver type i humidoren
Da begrenser jeg skadepotensialet samt at jeg føler at jeg tilbyr mye ciggarer allikevel.
Tenkte også å lage små skilt som forklarte litt om hver enkel ciggar. For eksempel røyketid, smak, styrke og drikkeanbefaling.

Jeg vil også be toastmasteren nevne at det vil bli tilbudt ciggarer og at man kan forsyne seg.

Dette blir mitt første og eneste bryllup så jeg vil uansett, selv om jeg taper noen ciggarer som kunne vært med hjem, føle at jeg "bjuder på"
Mark Twain
Användarvisningsbild
Brede

Inläggav COJ fre 12 jan 2018, 20:10

Brede skrev:Takk for svar Daniel og COJ! :)

@Daniel, AVO høres bra ut. Tenkte kanskje en mild Davidoff muligens. Jeg har for øvrig en "bundle" med Cusano Petit Corona.. Vurderer å legge oppi den. Ganske mild variant det og. Får i tillegg brukt litt av det jeg har fra før. (Egentlig ett kjøp jeg angrer på)

@COJ
Jeg forstår din bekymring og jeg må si meg enig.
Jeg ville aldri satt frem min egen humidor og latt gjestene plukke selv.

Planen er å bruke min gamle 50 Count humidor, kjøpe en kasse av hver ciggar men kun legge 10 stk av hver type i humidoren
Da begrenser jeg skadepotensialet samt at jeg føler at jeg tilbyr mye ciggarer allikevel.
Tenkte også å lage små skilt som forklarte litt om hver enkel ciggar. For eksempel røyketid, smak, styrke og drikkeanbefaling.

Jeg vil også be toastmasteren nevne at det vil bli tilbudt ciggarer og at man kan forsyne seg.

Dette blir mitt første og eneste bryllup så jeg vil uansett, selv om jeg taper noen ciggarer som kunne vært med hjem, føle at jeg "bjuder på"

Du gör ju naturligtvis som du vill! Ditt Bröllop ju! :smoking:

Fast, det där med enda...
jag har iallafall har varit gift flera gånger! :did-i-say-that:
COJ

"grumpy old man ... is not an insult ... it is an honorary title"
Användarvisningsbild
COJ
Administratör/Moderator

Inläggav Brede mån 22 jan 2018, 20:14

Driver å titter litt på cigarrer til bryllupet.

Hadde bestemt meg for Ramon Allones Specially Selected, men jeg ser at Ravi har tilbud på RA Allones Superior.. §118 for 10stk.
Vurderer å kjøpe to kasser av disse i steden for 1 kasse av RASS.

Er jo "kun"400sek ekstra, men 5 cigarrer mindre.

Fått boxcodelisten og kassene han har er fra oktober og november 2015. Så blir nesten 3år ved bryllupet
Mark Twain
Användarvisningsbild
Brede

Återgå till Cigarrprat