Helg, men kallt och mulet...

Allt om, till och kring cigarrer

Helg, men kallt och mulet...

Inläggav COJ fre 06 okt 2017, 13:34

Blir att leta fram nått litet att puffa i helgen.
RASCC eller Upmann HC ligger högt på listan, vad funderar ni på att puffa i helgen?

Har numera ingenstans att krypa in, fattade inte hur bra det var med inglasad balkong! :smoking:
Har ni nått bra ställe att puffa på under vinterhalvåret?
COJ

"grumpy old man ... is not an insult ... it is an honorary title"
Användarvisningsbild
COJ
Administratör/Moderator

Re: Helg, men kallt och mulet...

Inläggav Daniel P fre 06 okt 2017, 18:49

Beklagar att du inte har din inglasade längre, det är tufft utan kan jag tro. Min inglasade balkong är varm, men inte så rymlig tyvärr - önskar jag hade det som Nike som har en riktig mancave med hemmabio och soffor :what: .

Tänkt puffa ungefär som vanligt i helgen; För många och det vanliga... Ikväll blir det följande (daterade från front till bak, de tre ovanpå locket alltså; 2016, 2015, 2015):
2017-10-06_cigars.jpg
Cuaba tradicionales, Bolivar petit corona och Montecristo no.4
2017-10-06_cigars.jpg (214.33 KiB) Visad 558 gånger
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav roffe_s lör 07 okt 2017, 22:00

...och det vädret verkar bita sig fast ordentligt! Ikväll fick det bli en Juan Lopez no 1 och bristen på uterum i stugan är vederbörligen kompenserad med en vedeldad bastuseans. Så nu sitter jag nylögad och funderar som bäst på om en Media Corona inte vore en god final för att få lite mer styrka under en kortare utevistelse...

594A6A53-05C0-4841-9711-D136A3D5124F.jpeg
Juan Lopez Seleccion no 1
594A6A53-05C0-4841-9711-D136A3D5124F.jpeg (89.32 KiB) Visad 520 gånger
Inte för att det behövs - men för att det går...
Användarvisningsbild
roffe_s

Inläggav Tony mån 09 okt 2017, 19:14

För min del blev det ett par Bolivar Tubos No. 3, min absoluta favorit...för tillfället. Fast jag väntar hem en låda ERdM demi tasse vilken dag som helst, har inte rökt dem på några år så jag är lite förväntansfull :dansa:
Användarvisningsbild
Tony

Inläggav Elmer sön 15 okt 2017, 00:58

Nu är det för visso en ny helg, men under denna helg blir det några billiga, enkla men goda Handelsgold .304 som passar till både den stora kaffemuggen samt räcker precis när man tänder utanför porten & tar en halvrask promenad till ett shoppingcenter i närheten. Jag tycker märkligt nog att promenadpinne känns trevligare nu på hösten än de fåtal gånger jag gjorde det samma strecka när det var sommar.

Är jag på rätt humör i morgon/senare idag så finns dock möjligheten att jag tar en första goding ur min 10låda med Partagas SDN4 årgång 05(hade tur att få en låda med ett par år på nacken).
Har inte rökt någon partagas förut, men har förstått att dessa 4or skall vara goda pinnar med lite peppar i smaken eller har jag fel?
Rökte en RYJ Romeo n.3 titigare i år som dock var smaklös, så lite mer karaktär än vad den bjöd på vore önskvärt.

Jag har nog onödig tur när det gäller vinterhalvåret.
Dels så är jag singel & har ingen som klagar.
Jag bor på det i en tvårummare med kokvrå i stället för fullstort kök.
Det är bara att stänga köksdörren, öppna fönstret en gnutta samt sätta sig på den mjuka pallen & luta sig mot diskbänken & ha armbågen på spisen.
Brukar ha fläkten igång en stund efter avslutad puffning & vid behov öppma balkongdörren någon cm för att få bort så mkt rök ur lägenheten som möjligt.
När man vaknar dagen efter så märks ingen röklukt.
Användarvisningsbild
Elmer

Återgå till Cigarrprat