nybörjar cigarrer

Allt om, till och kring cigarrer

nybörjar cigarrer

Inläggav Lebban ons 12 jul 2017, 08:31

Hej, jag är en cigarr nybörjare och tänkte inhandla ett gäng cigarrer till min humidor.
Vad för cigarrer skulle ni kunna rekommendera för den nye?

Tack på förhand
Senast redigerad av Lebban ons 12 jul 2017, 09:38, redigerad totalt 1 gång.
Lebban

Re: Nybörjare

Inläggav Daniel P ons 12 jul 2017, 09:14

Välkommen Lebban!

Både klassiskt milda och klassiskt starka cigarrer verkar tilltala nybörjare generellt, man får helt enkelt prova sig fram. Med det sagt så passar jag på att länka till ett par tidigare trådar om just tips på cigarrer:

I granntråden "Vad puffar du idag?" hittar du 393 sidor späckade med vad vi ibland puffar och skriver om. Där ser du ett bra blandning på cigarrer, och vilka som är mer vanliga än andra kanske.
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav Lebban ons 12 jul 2017, 09:25

Tack för svaret.
Försökte leta upp någon annan tråd med samma fråga, men letade tydligen inte bra nog...
Lebban

Inläggav Daniel P ons 12 jul 2017, 09:36

Folk, liksom du, skriver lite luddiga rubriker - så det är inte alltid lätt att hitta :poke: :kram:
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

nybörjar cigarrer

Inläggav Bowman ons 12 jul 2017, 18:16

Börja med olika sorter i en viss prisnivå, läs mindre kostsamma. Därefter lär man sig vad man uppskattar sen kan man gå uppåt i prissegmentet tills man hittar rätt typ.
Om nu kostnad är en parameter för dig :)
Kolla i så fall in quinteros i några olika storlekar, José L piedra i olika storlekar och sen kanske Perdomo fresco osv.
Cigarrer i 20-50:- typ. Och helt ok.
Sen kan du hoppa uppåt i prisklasserna i facken du hamnat för att se vad dyrare pinnar genererar för upplevelse för dig.

Jag är nybörjare och har gjort ungefär så.
Användarvisningsbild
Bowman

Re: nybörjar cigarrer

Inläggav COJ ons 12 jul 2017, 19:48