Kvinnliga cigarr rökare?

Allt om, till och kring cigarrer

Kvinnliga cigarr rökare?

Inläggav Storpuff ons 06 jan 2016, 18:24

Hejsan!!

Efter att ha lyssnat på sista avsnittet (19) av cigarren där det bla diskuteras kvinnliga cigarr rökare blev jag lite nyfiken på vad ni har för erfarenhet av det och framför allt finns det några kvinnliga cigarr rökare här på forumet?
Storpuff

Re: Kvinnliga cigarr rökare?

Inläggav Daniel P ons 06 jan 2016, 18:41

Min erfarenhet av kvinnliga cigarrister är bara positiv :nickar: . Förstår inte riktigt vart du vill komma - men visst är det tyvärr en starkt övervägande manlig företéelse med cigarrer. Vet inte varför egentligen då kvinnor generellt har ännu mer utvecklade smaksinnen än män om jag minns rätt (marginellt och generellt alltså).
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav Storpuff ons 06 jan 2016, 19:12

Kanske vart lite konstigt formulerat av mig,ber om ursäkt för detta.. Men jag är nyfiken på om vi har några kvinnliga cigarr rökare på detta forum och visst är det lite tråkigt att denna njutning uppskattas av så få kvinnor.

Men... Varför är cigarr rökande så dominerat av män som det ändå är? Kan inte riktigt förstå det. Är det så att vi upplever och tycker om så olika smaker eller beror det helt enkelt på tradition och sett o se på cigarren som något för män? Hur som hoppas jag och skulle tycka det var kul om fler kvinnor kan se något i cigarren precis som fler kvinnor nu för tiden kan ta en snus!!
Storpuff

Inläggav Daniel P ons 06 jan 2016, 20:20

Både tradition och vad som anses som kvinnligt/manligt och intressera sig för. Sedan är alla individer olika - men förvånansvärt få kvinnor som röker cigarr med tanke på hur många kvinnor (iaf i Sverige) som rökte cigaretter förr.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav Poontus ons 06 jan 2016, 23:45

jag tycker att cigarett rökande kvinnor är väldigt osexigt och avtändande.

Men när dom röker cigarrer det har jag inget emot.
Synd att inte fler kvinnor röker cigarrer när det ändå är så många som förstör sig med cigaretter.

Gjorde om länkarna till infogade klipp. -- Daniel P
Poontus

Inläggav JanBanan76 mån 13 feb 2017, 08:36

Poontus skrev:jag tycker att cigarett rökande kvinnor är väldigt osexigt och avtändande.

Men när dom röker cigarrer det har jag inget emot.
Synd att inte fler kvinnor röker cigarrer när det ändå är så många som förstör sig med cigaretter.

Naturligtvis får folk röka vad dom vill, men jag är benägen att hålla med dig, cigarren utstrålar mer stil och elegans. Är också lite nyfiken på om det finns några kvinnliga medlemmar här (?)
Har sett kvinnor röka cigarr några gånger på cigarrcafe och uteserveringar osv men kvinnliga piprökare torde vara ett extremt sällsynt släkte, något jag aldrig sett i verkligheten. Jag såg iofs några tjejer röka en glaspipa i Amsterdam en gång i tiden under mina vilda sjömansdagar men dom räknar jag inte som seriösa piprökare :galen:

Åtgärdade syntax i citat-kommandot. -- Daniel P
JanBanan76

Inläggav Norrhyttan fre 17 feb 2017, 11:14

JanBanan76 skrev:Har sett kvinnor röka cigarr några gånger på cigarrcafe och uteserveringar osv men kvinnliga piprökare torde vara ett extremt sällsynt släkte, något jag aldrig sett i verkligheten.

Min morsa rökte faktiskt pipa när jag var liten. Det var kanske mest av bekvämlighetsskäl eftersom farsan var notorisk piprökare, så piptobak fanns ju alltid hemma. Det här var tidigt 70-tal.
Höglunda Petroleum - cigarrum & bar
Användarvisningsbild
Norrhyttan

Inläggav Airbrush73 ons 16 aug 2017, 12:10

Jag är lyckligt lottad med en fru, som gärna sätter sig ner med mig, och bara njuter av en egen cigarr, och enl mig själv, så är det sexigt med en kvinna som röker cigarr :love:
Användarvisningsbild
Airbrush73

Inläggav Daniel P ons 16 aug 2017, 18:29

Vet flertalet kvinnor som har den goda smaken att gilla cigarrer. Vet minst tre på rak arm ur minnet här på forumet också, varav en jag bara vet för att jag googlat e-postadressen vid registrering :intressant: . Finns säkert fler, men det är inte så vanligt :| ... tyvärr!

Airbrush73 skrev:och enl mig själv, så är det sexigt med en kvinna som röker cigarr :love:

För mig är det bara ett karaktärsdrag - sedan att de kan vara eller är sexiga ser jag inte som ett likhetstecken eller ens något som jag ser som någon norm, men visst är det vanligt! :love:
Karaktär som sagt å andra sidan, ... I vart fall så gillar jag det på ett bredare plan! :nickar:
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Kvinnliga cigarr rökare?

Inläggav Bowman ons 16 aug 2017, 19:39

Min fru puffar gärna med mig i bland. :)
Användarvisningsbild
Bowman

Återgå till Cigarrprat