Ny podcast, "cigarren"

Allt om, till och kring cigarrer

Ny podcast, "cigarren"

Inläggav Axklo tis 11 apr 2017, 06:27

http://cigarren.libsyn.com/avsnitt-85-m ... o-trnqvist Det här får inte missas!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Axklo

Re: Ny podcast, "cigarren"

Inläggav Axklo tis 18 apr 2017, 16:25

Axklo

Inläggav n_micke ons 10 maj 2017, 20:10

Plöjt igenom extrema mängder Cigarrpodden senaste dagarna på jobbet, tack för trevligt "sällskap". Äntligen fick jag tiden att faktiskt ta en pinne själv också.

Tycker ni växt till er fint i podd-rollerna sen mitt lyssnar uppehåll. Keep it up!
Användarvisningsbild
n_micke

Inläggav Bowman sön 14 maj 2017, 19:23

Daniel P skrev:En reflektion, under tiden jag lyssnar på avsnitt 3, som jag upplever beskriver en hel del oklarhet vad gäller smaker:

Smaker, vad skiljer och vem bestämmer vad som är vad? Svaret är att ingen kan förutse vad andra exakt upplever (vilket också framgår av lyssningen), men man kan beskriva dofter vad man själv känner och ibland upplever andra samma sak (mer eller mindre ofta) - oberoende av hur mycket man själv känner ditten eller datten.
Det är alltså inte så lätt att beskriva något man själv känner och sedan förutse om andra känner samma, men ibland får man nickande bifall av majoritet - och det kan av många uppleva som någon typ av "jakt", men det är det inte utan bara ett evigt diskuterande och jämförande om vad som är vad. Det förklarar också varför många är osäkra och en del är säkra (beroende på vilka bifall av sitt perspektiv man upplevt av sina beskriningar).
Så glöm inte: DIN upplevlse är vad den är, allt annat är jämförelsebeskrivningar och en "jakt" på bifall.

Edit: Tack för ett trevligt avsnitt, alla frågor som ev väcks är intressant - liksom samtalet i avsnittet. Puff puff :smoking:

Bra att det nämns, för det kan sticka iväg och bli himla fånigt ibland, men över lag en skön pod alltså!
Användarvisningsbild
Bowman

Inläggav LarsG fre 02 jun 2017, 17:27

1:a "smokealong" avsnittet avklarat. Väldigt trevlig idé. Och väldigt trevlig cigarr. Dock vore det ju bra om det syns i rubriken vilken cigarr avsnittet ska handla om. Enklare att vara förberedd då.
"Omdöme får man av erfarenheter, erfarenheter av dåligt omdöme." okänd
LarsG

Föregående

Återgå till Cigarrprat