gas?

Allt om, till och kring cigarrer

gas?

Inläggav razzel lör 15 nov 2008, 13:26

undrar var man kan köpa "fin gas" till colibritändare?
vill ju inte fördärva en lite finare tändare med vanlig gas...
tacksam för hjälp
mvh peter
Användarvisningsbild
razzel

Re: gas?

Inläggav COJ lör 15 nov 2008, 15:57

razzel skrev:undrar var man kan köpa "fin gas" till colibritändare?
tacksam för hjälp
mvh peter

Jag brukar köpa Colibri gas på Malmö Cigarraffär, men det ligger väl inte nästgårds för dig...som bor i Småland IIRC.
Men finns det där finns det på andra ställen.
Kostar en tia eller två mer än andra billigare gaser...men va F-N...man gör ju bara av med en flaska eller två om året...
COJ

"grumpy old man ... is not an insult ... it is an honorary title"
Användarvisningsbild
COJ
Administratör/Moderator

Inläggav Hool lör 15 nov 2008, 20:19

Köper min på OK .. funkar alldeles perfekt.

*EDIT* Läste slarvigt. Äger ingen Colibritändare.. Men OKgasen funkar alldeles utmärkt till mina tändare.. :puff:
"To err is human, but to really foul things up requires a computer." /Farmer's Almanac, 1978
Användarvisningsbild
Hool

Inläggav Daniel P lör 15 nov 2008, 21:14

Ska försöka komma ihåg att köpa några flaskor nästa gång jag är i Malmö (vilket iofs inte är så ofta numer)
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav Magnus (Gävle) sön 16 nov 2008, 18:02

razzel skrev:undrar var man kan köpa "fin gas" till colibritändare?
tacksam för hjälp
mvh peter

Sarome håller tillräckligt hög kvalitet för att göra åtminstone mig nöjd. Finns hos flertalet välsorterade tobakshandlare.
/Magnus (Gävle)
Bockbrännarbolmers
-------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)

Inläggav Puffarn mån 17 nov 2008, 08:17

Daniel P skrev:Ska försöka komma ihåg att köpa några flaskor nästa gång jag är i Malmö (vilket iofs inte är så ofta numer)

Jag kan sticka inom och köpa några tuber och skicka dom till dig om det behövs...

/Jonas
Where do you want to herf today?

(_[]_______{{{~~
Användarvisningsbild
Puffarn

Inläggav Daniel P mån 17 nov 2008, 22:37

Puffarn skrev:Jag kan sticka inom och köpa några tuber och skicka dom till dig om det behövs...

NÅGRA? Så så, nu ska vi inte överdriva. ... fast... 2 skulle sitta fint. Även om de nog med min otur säkert fastnar i tullen på väg till Småland (jodå, de kommer nog och hämtar dem ska ni se :lol: ).
Du får gärna skicka upp två tuber puffarn, eller ta med en kasse på BASH#3, det är ju snart och jag klarar mig utan problem tills dess :!:
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav Daniel P mån 31 jul 2017, 17:42

Efter 14 års cigarrintresse har jag också nu insett och uppskattar skillnaden mellan vanlig "fulgas" och Sarome (bland flera märken kan jag tänka, men Sarome har jag hört talas om sedan många år också). Fulgas har jag alltid använt mig av, dvs billigast möjliga i valfri tobaksaffär och förkastat att det verkligen skulle göra så stor skillnad. Det är ju bara att köpa nya/fler tändare vartefter de lägger av? Rengöra lite genom att blåsa i munstycken behövs alltid, men många tändare har passerat genom åren. Långt från alltid gasens fel, men det har säkert bidragit till tändarnas relativt korta ålder genom åren.
Men nu har jag insett det. Oj, det var verkligen skillnad. Tändarna fortsätter fungera till skillnad från tidigare när jag kört med annan vanlig gas. Trots exakt samma märkning ("Near zero inpurities") så är det stor skillnad.

Jag har haft mycket mindre problem med mina tändare sedan jag började använda Sarome-gas så nu köpte jag ett större gäng för att göra mig (och några i min omgivning) gasmässigt oberoende något år framöver. Köpte ett större gäng från jisonprodukter.se.

Tack till ][OpTiMuS][ som gav mig en flaska att testa och jämföra med! (Jag har gett honom två nya flaskor nu som tack).
(Puffarn hörde jag inget av ang detta 2008, annars hade jag kanske insett skillnaden några år tidigare... :himla-med-ogonen: )
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Återgå till Cigarrprat