Hur många garrar blir det för er per vecka?

Allt om, till och kring cigarrer

Re: Hur många Ciggarer

Inläggav DrSlim fre 09 mar 2012, 19:46

Beror helt på årstid. Under sommaren kanske en om dan. Vår och höst ungefär en i veckan. Vintertid högst en i månaden.
Användarvisningsbild
DrSlim

Inläggav agentorange fre 09 mar 2012, 20:53

Mitt cigarrpuffande och vinterföre är inte kompatibelt, alldeles för kallt=väldigt sällan, sommartid kan det bli ett par på en helg och någon under veckan.
I händelse av att jag skulle bli biten av en orm så bär jag alltid en plunta med conjak med mig.....För säkerhets skull har jag även med mig en orm.

WC Fields
Användarvisningsbild
agentorange

Inläggav Mjonr1 lör 10 mar 2012, 10:17

Under vinterhalvåret blir det väldigt sällan för min del. Men som björnen så vaknar jag till liv då värmen kommer.
Sommar, lugn och ro, en lagom varm altan...bättre tillfälle för en cigarr är svårt att hitta.
Alltså: vår och höst ett par i veckan, sommaren snittar en om dagen och vintern: väldigt sällan.
Användarvisningsbild
Mjonr1

Inläggav zappper sön 08 apr 2012, 21:25

4-5 i veckan. Väderstryrt. Med kid hemma så är det slut rökt inne. Sorterna varierar, har upptäckt för många år sen att det finns mer än kubaner som är gott. Är inne i en perdomo fas nu. Även panama cigarrer funkar fint som vardagsröka.
Man bör aldrig skämmas för att erkänna att man har haft fel, för det betyder ju att man är klokare idag än igår.
Jonathan Swift
http://www.landskronatobak.se
Användarvisningsbild
zappper

Inläggav Nico sön 08 apr 2012, 22:09

herrejesus vad många cigarrer vissa av er röker. :o

För min del så försvinner lyxen lite om jag skulle ta en om dagen även fast det är väldigt frestande ibland.. När jag var yngre så blev det en eller två i månaden. Nu dom senaste två månaderna så har det blivit 1-3 i veckan beroende på vädret (det har ju varit helt okej väder ett bra tag om man bortser från sista veckan). Det hänger lite på pengarna för min del. Hade jag haft det bättre ställt hade jag nog rökt uppemot 3-4 i veckan men den budgeten har jag inte än..
Nico

Inläggav Heawns mån 09 apr 2012, 08:35

Just nu, förutom i helgen då jag bolmade massa fina cigariller hlet i onödan (alkohol och inhalerande av dem...nu enorm hosta och mitt luktsinne är pajj). ...... så senaste veckorna 1-3st/dag. i snitt. Annars blir det senaste månaderna eller något veckovisa uppehåll nästan ibland....
Ska försöka röka i snitt 0.734 cigarrer om dagen i fortsättningen, konstant!!!!!! För f*n vad jag hatar att jag vart en lagom inbiten (f.d.) nikotinist.....och cigarrer är en enkel bra god välsmakande lugnande utväg.
Min inkomst är totalt bankrupt men det går ändå!!!!! Så dyrt är det inte. Tänk folk som röker 1 pack Malboro om dagen då????????????? Lika dyrt om inte dyrare (beror i och för sig på men själv röker jag mest mindre cigarrer om än kubanska och av god kvalité).
Användarvisningsbild
Heawns

Inläggav M'ett sön 02 sep 2012, 12:55

Hehehe... Känner mig nästan tvingad att göra ett inlägg i den här tråden då jag till skillnad från de flesta här(verkar det som), brukar öka antalet cigarrer jag puffar på under vinterhalvåret! :D

Vet inget bättre än att sitta ute på kvällen med en garre och varm choklad alternativt en konjakskupa med värmare, när det snöar så där lagom samtidigt som man skymtar fullmånen bland molnen. Då så kan fan temperaturen få vara hur låg som helst!

Eller att ta en vinterpromenad dags- eller kvällstid med en cigarr är också rätt så härligt. Kan röka inomhus ifall jag vill men brukar inte göra det. För övrigt så är jag verkligen en vintermänniska, kan ha någonting att göra med att jag är född i December.

Brukar röka cirka 12-15 cigarrer per år, men när jag tänker efter så har det blivit 2-3 i veckan detta året. Hoppas det inte stiger över 4-5 i veckan :shock: ... Då blir varken ekonomin, tiden eller hälsan(antar jag) särskilkt glad.

MVH
Mattias
"A good Cuban cigar closes the doors to the vulgarities of the world."
Franz Liszt
Användarvisningsbild
M'ett

Inläggav elo mån 10 sep 2012, 16:43

Just nu 1 per dag, 2-3 per dag på helgen. :puff: Snart kommer vintern och då blir det typ 0 per dag. Förhoppningsvis kommer lagret växa på sig lite tills våren kommer igen.
Livsnjutare
Användarvisningsbild
elo

Hur många Ciggarer

Inläggav Martin CCR mån 10 sep 2012, 18:44

...vågar inte ens tänka på vad som hänt med
min konsumtionstakt sedan April i år :O

Med vänlig hälsning,

Martin CCR
Användarvisningsbild
Martin CCR

Inläggav Vassen ons 12 sep 2012, 03:51

Jag varierar mellan cigarr och pipa. Men jag snitter på flera stycken per dag. Billiga, dyra, vadsomhelst går. Cigarrer, cigariller osv.. Jag röker dessutom när jag kör bil. Hela tiden. Alltid. Regn, sol, vinter, snö, skitsamma. Så det går åt! Bara puffa på och vara glad.
Användarvisningsbild
Vassen

Inläggav carl164 ons 12 sep 2012, 13:54

om man raknar bort herfar och events sa roker jag mer och storre och fylligare cigarrer pa vintern. inget slar att ligga i soffan och ta en rejal fyllig cigarr med ngn god alkohol :)
Användarvisningsbild
carl164

Inläggav Daniel P lör 15 sep 2012, 02:10

Variationen av mängd är dynamisk, dvs fler när andan faller på och sedan kan det går längre perioder (sällan mindre än några dagar i stöten) då jag inte puffar något alls.
Gissar på 700 om året, men helt ärligt har jag ingen aning. Mycket budgettgarrar passerar, men även dyrare när tillfälle ges. T.ex. en Cohiba Esplendidos 2011 nu (som jag vann en låda av på lotteriet på Huskvarnaherfen). Mums? Oja, helt klart!
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav NinjaAsok mån 01 okt 2012, 11:40

Skulle vilja säga att jag tar en garre lite emellanåt när andan faller på... men mer realistiskt så skulle ja tro att ja snittar på 15-20 cigarrer i veckan... och jag vill inte se några kalkyler på det tack :-)

Sommar eller vinter gör nog inte så stor skillnad för mig... men ett par extra pinnar i veckan blir de nog om det är fint sommarväder.
// Conny Ankargren (NinjaAsok)
// Cigarrmästare
// http://www.gotheborgscigarrsallskap.se
Användarvisningsbild
NinjaAsok

Hur många garrar avnjuter ni?

Inläggav flipper tis 23 jul 2013, 22:43

Som komplement till en nystartad tråd här där det diskuteras nivån på cigarrerna som röks så blev jag lite nyfiken på en annan sak.

Hur många cigarrer tar ni er igenom på en vecka/månad/år, vad som nu är lättast att reflektera till?

För min del har jag märkt en väldigt tydligen ökning på senaste och har väl gått ifrån 1-2/ vecka som det var i början till ca 4-5/vecka. Och hade ekonomin varit lite bättre för tillfället hade det nog snittat mer än en om dagen :)

Sammanfogar tråden med en gammal på identiskt tema. -- Daniel P
I make it my business to know a little bit of everything
Användarvisningsbild
flipper

Re: Hur många garrar avnjuter ni?

Inläggav Robot tis 23 jul 2013, 22:47

Hemma blir det 1-2 per vecka. Nu på semestern har det blivit 6-7 per vecka...
// Robban
Användarvisningsbild
Robot

Inläggav Matthias tis 23 jul 2013, 22:54

1 per vecka.
Är inte alltid sugen och det passar sig inte alltid så då tid, lust och möjlighet sammanfaller blir det i regel en gång per vecka . :)
--:( Nosce te Ipsum ):--
Användarvisningsbild
Matthias

Hur många garrar avnjuter ni?

Inläggav PhineasFreak tis 23 jul 2013, 23:31

Under semestern 1-2/dag. När jag jobbar blir 4-5/vecka.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
PhineasFreak

Inläggav Reactor tis 23 jul 2013, 23:37

3-12 per vecka beroende på tillgänglig tid.
Är nybörjare och försöker röka så ofta jag kan.
Användarvisningsbild
Reactor

Inläggav Peterhaventattoo tis 23 jul 2013, 23:56

Blir väl ett par-tre stycken om dagen... Billiga vardagsröka varvat med nåt finare ibland.
"Inside every old person is a young person wondering what happened". /Terry Pratchett
Peterhaventattoo

Re: Hur många garrar blir det för er per vecka?

Inläggav Raggarn ons 24 jul 2013, 00:56

Varierar även för mej men inte som för de flesta på grund av årstid då jag inte har nån äkta hälft att lyda utan för min del är det så enkelt att det är tillgången på pengar som styr. om det visat sej att lite svängrum finns i budgeten så röker jag gärna 6-8 st men är det tajt som det oftast är då jag blivit arbetslös och har två barn som bor hemma så blir det betydligt mindre antal och billigare garrar, har tillomed hänt att jag blitt utan å då e det segt!
If you dont smoke cigars, how do i know i can trust you? --Alec Bradley
Användarvisningsbild
Raggarn

Inläggav TobiasSvard ons 24 jul 2013, 07:40

1-3 i veckan skulle jag gissa på.
Allt beroende på väder, tid, och "behov".
Användarvisningsbild
TobiasSvard

Inläggav MonteSchizo ons 24 jul 2013, 12:54

Sommartid blir det nog 3-5 cigarrer per vecka, vintertid högst 1 per vecka, då jag inte har något bra ställe att röka på, annars hade det varit fler. :cry:
Användarvisningsbild
MonteSchizo

Inläggav Nico ons 24 jul 2013, 18:34

I början på sommaren blev det en om dagen i två veckor, sen lugnade ner sig lite. Men oftast är det max 4-5 i veckan. Å andra sidan tog jag min första cigarr idag på 7-10 dagar så det går ändå upp och ner en del. På vintern blir det max 2-3 i månaden och det är i samband med att jag har huset för mig själv så jag kan röka i vardagsrummet. Får se hur det blir när jag flyttar hemifrån.. Då finns det inga föräldrar, sambo eller barn som kan klaga ifall man vill röka en inomhus. :smoking:
Nico

Inläggav flipper ons 24 jul 2013, 18:40

Nico skrev:I början på sommaren blev det en om dagen i två veckor, sen lugnade ner sig lite. Men oftast är det max 4-5 i veckan. Å andra sidan tog jag min första cigarr idag på 7-10 dagar så det går ändå upp och ner en del. På vintern blir det max 2-3 i månaden och det är i samband med att jag har huset för mig själv så jag kan röka i vardagsrummet. Får se hur det blir när jag flyttar hemifrån.. Då finns det inga föräldrar, sambo eller barn som kan klaga ifall man vill röka en inomhus. :smoking:

Smidigt att flytta hemifrån så du slipper inte bara dina föräldrar utan även din sambo :smoking:
I make it my business to know a little bit of everything
Användarvisningsbild
flipper

Inläggav Nicke ons 24 jul 2013, 21:19

Intressant tråd,då jag ofta undrat hur mycket ni puffar. Själv röker jag ganska mycket tydligen.
Nu på semester blir det 3-4 st om dagen och två st på kvällen när jag jobbar.
Nu är jag en relativt sett nybörjare så jag röker inte så mycket "dyra och fina" cigarrer.
Har ett par hundra cigarrer varav hälften är från LL och inte kostat mig många ören ( undvikit tullverket än så länge :)) men ger mig trevliga stunder trots det ringa priset.
Men har även några lådor kubaner jag unnar mig ibland.
Nu har väl inte jag så utvecklade smaklökar så jag ser inte fram emot dyrare vanor:)
Niclas
Nicke

FöregåendeNästa

Återgå till Cigarrprat