Vad puffar du idag?

Allt om, till och kring cigarrer

Söndagspuff

Inläggav Daniel P sön 30 mar 2008, 23:08

En Consuegra #9 maduro inköpt från LL i juni -07 går just nu upp i rök. Riktigt mumsig "redan". :smoking:
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Re: Söndagspuff

Inläggav Tomas_nrk mån 31 mar 2008, 05:50

Bidde en bonuscigarr från DG, Don Gabriel Belicosos Super Cuban Style.. heheheh långt namn. Halvsöt rackare, mild-medium.
- Jag ljög inte, jag sa bara sånt som senare visade sig vara osant.
Användarvisningsbild
Tomas_nrk

Inläggav Puffarn mån 31 mar 2008, 05:54

Jag testade en epi. #2 från nov 05, mmmmm... nu börjar dom smaka bra :D
Where do you want to herf today?

(_[]_______{{{~~
Användarvisningsbild
Puffarn

Inläggav Drogen mån 31 mar 2008, 07:46

För min del handlar det mycket om poolbygge just nu. Då är det ju en fördel att en av dom som hjälper mig har ett viss cigarrintresse. Vi har väl eldat upp en halv låda José Marti, en handfull PS11 och några Padron 2000 maduro. Inte underligt att det tar lång tid när man tar sådana fikapauser... ;)

IMG_1284.JPG
Plattan är gjuten och dagen avslutas med en ERDM Robusto Oscuro och lite Bacardi 8...
IMG_1284.JPG (78.65 KiB) Visad 34772 gånger
Användarvisningsbild
Drogen
Webbplatsadministratör

Lördagspuff

Inläggav dernebo lör 24 jan 2009, 21:03

Ja sitter nu och ser på körslaget efter en mycket skön stund ute på vår inglasade altan. En Flor de Selva Robusto Tempo fick förgylla kvällen. Lite levande ljus, en espresso och lite mörk choklad fick också fresta smaklökarna. Ville bara dela med mig av en riktigt skön upplevelse. ;) Som relativt ny i denna del av livets goda så är såna här stunder väldigt speciella. :) Hoppas ni andra där ute också fick er en trevlig lördagscigarr. Det lär inte bli min sista iaf. ;)

Kanske en lite för stor cigarr för årstiden. Mot slutet började kylan göra sig lite påmind. I övrigt var det en mycket trevlig bekantskap. Lite skarp från början men blev snabbt mjukare och mina otränade smaklökar kunde iaf förnimma lite kaffesmaker och sötma efter ett tag. Även innan inmundigandet av tillbehören kanske jag skall tillägga innan nån kommer med en kommentar på det. ;)
Bild
http://blogg.dernebo.se - Vardagsbetraktelser och annat löst...
http://cigarr.dernebo.se/puffat - Rescensioner på tobak både i cigarr- och piptobaks-form.
Användarvisningsbild
dernebo

Re: Lördagspuff

Inläggav Jonke lör 24 jan 2009, 22:17

Jag trotsade de kyliga vindarna i Umeå genom att sitta under infravärme i lä på altanen. Det blev en Carlos Torano Signature Churchill. Lite stor för årstiden men när jag såg den i humidoren kunde jag inte låta bli. Fingrarna var lite stela mot slutet. Än en gång drabbades jag av att täckbladet sprack lite på garren. Någonting jag ofta upplevt på just CT sign. En fantastiskt god cigarr även om kylan inte hjälpte till direkt.
Bild
Användarvisningsbild
Jonke

Inläggav dernebo lör 24 jan 2009, 22:29

Låter inte dumt. Har ett par Carlos Torano Reserva Selecta i humin som jag fingrade lite på ikväll också. :)
Bild
http://blogg.dernebo.se - Vardagsbetraktelser och annat löst...
http://cigarr.dernebo.se/puffat - Rescensioner på tobak både i cigarr- och piptobaks-form.
Användarvisningsbild
dernebo

Inläggav Psymantra lör 24 jan 2009, 23:32

Har precis varit ute på balkongen och rökt min första Rey del mundo Cafe Noir. Trevlig cigarr med mera krut än vad jag trodde att den skulle ha :) imorgon blir det nog att testa en Cafe au lait också.. för att se vilken man gillar bäst! Mvh Psymantra
Psymantra

Inläggav Daniel P sön 25 jan 2009, 00:36

Jonke skrev:Än en gång drabbades jag av att täckbladet sprack lite på garren. Någonting jag ofta upplevt på just CT sign.

Hög fuktighet i cigarren kan ge detta fenomen också, kanske dubbelkolla hygron? :?
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav Olle sön 25 jan 2009, 01:09

Här är det en epicure 2 som får förgylla den stjärnklara karibiska aftonen, med några romdrinkar inom räckholl. Var tvungen att bryta min bolivarsvit ikväll, men hdm är faktiskt lite klent nuförtiden tyvärr, så det blir nog en partagas shorts till efterbolm.

Mina dominikanska cigarreskapader har tyvärr hittills varit stora besvikelser, som gång efter annan fått cubansk räddning. Men skam den som ger sig, jag ska nog ha med mig nått gott hem.
Bild
Cigarr, vin, hårdrock och thaiboxning för kropp och själ
Användarvisningsbild
Olle

Inläggav Jonke sön 25 jan 2009, 09:34

Daniel P skrev:
Jonke skrev:Än en gång drabbades jag av att täckbladet sprack lite på garren. Någonting jag ofta upplevt på just CT sign.

Hög fuktighet i cigarren kan ge detta fenomen också, kanske dubbelkolla hygron? :?

Ett bra påpekande som dock inte stämmer i detta fall. Lådan har leget 1,5 år med 65% beads och sprickan var inte den typiska för överfuktade cigarrer. Den spricka som nästan ser ut som att garren ska explodera. I detta fall uppstod en reva som gjorde att täckbladet "fladdrade" löst någon centimeter in på cigarren. Jag tror mer att det rör sig om sköra täckblad på CT Sign.

/J
Bild
Användarvisningsbild
Jonke

Inläggav Daniel P sön 25 jan 2009, 11:17

Skönt att höra, bra koll där :!:
Bild
Användarvisningsbild
Daniel P
Administratör/Moderator

Inläggav Birdie sön 25 jan 2009, 16:39

Hi cigarlovers !

Lördagens puff blev liksom för foppe en Flor de Selva Robusto, inköpt i onsdags på Cigarrummet på Stureplan. Efter en lång tur med skotern ut till Luleå Segelsällskaps klubbanläggning på Liggskär var jag klädd för -6 grader och en god cigarr på altanen hemma ute i det fria. En kaffe och en Talisker förhöjde njutningen.
I love my cigar too, but I take it out of my mouth once in a while. (till en dam med 22 barn). Groucho Marx.
Användarvisningsbild
Birdie

Inläggav Kapten Krok mån 26 jan 2009, 15:03

Själv satt jag ute på tomten i fackelljusets sken i min vedeldade badtunna med två bröder, vår yngste broder firades pga sin 18års dag :) Jag avnjöt en Don Jorge Georges Reserve robusto, och bröderna var sin Jose L Piedra, petit cazadores. Visserligen fick vi spänna upp en presenning pga oförderlaktig nederbörd, men det blev nästan ännu mer trevligt sittande i vårt rökfyllda lilla tält och lyssna på smattrandet medan vi vätte våra strupar med ädla maltdrycker.

Vi fantiserade om hur det ångande vattnet skulle fylla presenningen och vi skulle lyfta som en varmluftsballong. Tänk er att tre bröder landade i er trädgård med en badtunna med var sin cigarr och både öl och whisky.... självklart är ni välkommna på en spontan herf :smoking:

Ny lyfte vi tyvärr aldrig, jävla fysiklagar som alltid ska förstöra folks fantasi.... men vi hade en oerhört trevlig och njutningsfull kväll
Jag vet att jag hängde
i vindomsusat träd
i nio hela nätter
sårad med uddstav
åt Oden given
själv åt mig själv.
Användarvisningsbild
Kapten Krok

Inläggav MickeS mån 26 jan 2009, 21:45

Kapten Krok skrev:Själv satt jag ute på tomten i fackelljusets sken i min vedeldade badtunna med två bröder, vår yngste broder firades pga sin 18års dag :) Jag avnjöt en Don Jorge Georges Reserve robusto, och bröderna var sin Jose L Piedra, petit cazadores. Visserligen fick vi spänna upp en presenning pga oförderlaktig nederbörd, men det blev nästan ännu mer trevligt sittande i vårt rökfyllda lilla tält och lyssna på smattrandet medan vi vätte våra strupar med ädla maltdrycker.

Vi fantiserade om hur det ångande vattnet skulle fylla presenningen och vi skulle lyfta som en varmluftsballong. Tänk er att tre bröder landade i er trädgård med en badtunna med var sin cigarr och både öl och whisky.... självklart är ni välkommna på en spontan herf :smoking:

Ny lyfte vi tyvärr aldrig, jävla fysiklagar som alltid ska förstöra folks fantasi.... men vi hade en oerhört trevlig och njutningsfull kväll

Wow, det låter som en kanon kväll!
"Watch your thoughts; they become words. Watch your words; they become actions. Watch your actions; they become habits. Watch your habits; they become character. Watch your character; it becomes your destiny."
Användarvisningsbild
MickeS

Söndagscigarr...

Inläggav COJ sön 22 feb 2009, 16:26

Söndaseftermiddagens cigarr blev en La Gloria Cubana Reserva Figurados Felicias...en riktigt, riktigt god cigarr var det... :smoking:
COJ

"grumpy old man ... is not an insult ... it is an honorary title"
Användarvisningsbild
COJ
Administratör/Moderator

Re: Söndagscigarr...

Inläggav Olle sön 22 feb 2009, 17:08

Trevligt, låter fantastiskt!

Själv kan jag knappt förnimma smaken av ev fin pjäs eftersom hela huvudet är infested med förkylning :cry: och alltså hindrar mig från att premiärvälja nåt gott ur mitt asfina markörskåp.

Olle
Bild
Användarvisningsbild
Olle

Inläggav Janne Gbg sön 22 feb 2009, 17:35

Olle skrev:Trevligt, låter fantastiskt!

Själv kan jag knappt förnimma smaken av ev fin pjäs eftersom hela huvudet är infested med förkylning :cry: och alltså hindrar mig från att premiärvälja nåt gott ur mitt asfina markörskåp.

Olle

Vad är ett markörskåp? Finns det sådana? Går det att ha cigarrer i? Övertyga mig med bildbevis. :P

Tråkigt med förkylningen, men grattis till skåpet. :smoking:

Janne
"Om människor visste hur nyttigt cognac är, skulle de supa ihjäl sig." Professor Pehr Henrik Malmsten, Oscar II:s livmedikus
Användarvisningsbild
Janne Gbg

Inläggav Magnus (Gävle) sön 22 feb 2009, 18:19

Efter sånt där skitgöra som mannen i familjen av någon outgrundlig anledning anses "bäst lämpad" att utföra, nämligen lagning av bilens avgassystem, kände jag mig förtjänt av en PSD4. Den satt fint.
/Magnus (Gävle)
Bockbrännarbolmers
-------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)

Inläggav Olle sön 22 feb 2009, 18:55

Yes, Janne, du ska få bildbvis när jag mäktar med. Ett markörskåp är förstås ett ombyggt IKEA-skåp ur serien Markör. I mitt fall ungefär manshögt med gott om plats för cigarrlådor. Jag har numera en bolivar-hylla bland annat :smoking: . Tyvärr kan jag inte påstå att jag byggt om det själv, utan jag köpte det av aliaset Pirro på O8 bolmers. Ett kalasskåp.

Ska du till Borås i maj?

Olle
Bild
Användarvisningsbild
Olle

Inläggav Janne Gbg sön 22 feb 2009, 19:16

Jag tittade på IKEAs hemsida och det var ett snyggt skåp. Angående Borås så går det nog inte, men jag hoppas.

Janne
"Om människor visste hur nyttigt cognac är, skulle de supa ihjäl sig." Professor Pehr Henrik Malmsten, Oscar II:s livmedikus
Användarvisningsbild
Janne Gbg

Amenvafan. Måndagstråd eller nåt!

Inläggav Magnus (Gävle) mån 23 feb 2009, 18:18

Svår bolmaforumabstinens, och här tycks det vara en massa gluttare inloggade som syns (nedtill) utan att verka.
Så jag startar en rökt-tråd i alla fall.
Lite måndagsvab-ande resulterade i en utmärkt rökstund medan telningen sov middag. En Saint Luis Rey PC-tubos som legat på "tork" ett par månader på grund av onsint plugg i höjd med gördeln fick sig en omgång med cigar-toolen och gick därefter upp i rök på balkongen. Jag gillar den, även om jag förstår att vissa tycker att de syrliga bittra tonerna av typ pomeransskal och nästan citruskärnor (kinin är väl en relevant liknelse) är i kraftigaste laget många gånger. Slutet bjuder i alla fall på lite anis, lite jord och en del blommighet. Gottigott.
/Magnus (Gävle)
Bockbrännarbolmers
-------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)

Re: Amenvafan. Måndagstråd eller nåt!

Inläggav tullgren mån 23 feb 2009, 18:29

Att man kunde få sån abstinens efter ett forum hade jag aldrig kunnat tro. ARRRRGGGHHHH och inte kan man bolma heller. :x
tullgren

Inläggav Hampan mån 23 feb 2009, 18:39

tullgren skrev:Att man kunde få sån abstinens efter ett forum hade jag aldrig kunnat tro. ARRRRGGGHHHH och inte kan man bolma heller. :x

Nä, det är konstigt att det blir en vana man knappt tänker på förrän den tags ifrån en! Jag skulle berättat att jag fått hem Por Larranaga Montecarlos och MC5 under "Hem till brevlådan" idag. De ligger på köksbordet så om jag bara kan sluta mitt jobb snart så ska jag ila genom stan hem och slita upp, som en liten påg på julafton! :smoking:
Användarvisningsbild
Hampan

Inläggav MickeS mån 23 feb 2009, 19:14

Tja..jag fick hem en pipa och en ny tändare från andra sidan atlanten idag. Testade genast ett pipstopp bestående av ett stycke frystorkad pluggad cigarr som jag lämnat åt sitt öde i lekstugan en månad. (Snoppade den, kollade den och lade den frustrerad i hyllan)
Detta första pipstopp på ca 25 år smakade f-n. Brann inte utan måste tändas om gång på gång. :evil:
Nu sitter jag och puffar på en ofcc istället.
Jag antar att det där med pipa inte är svårare än att det smakar som man stoppar. ;) Piptobak eller rätt lagrade cigarrer får det bli i fortsättningen.
Inrökningstipps mm. mottages tacksamt.
"Watch your thoughts; they become words. Watch your words; they become actions. Watch your actions; they become habits. Watch your habits; they become character. Watch your character; it becomes your destiny."
Användarvisningsbild
MickeS

Nästa

Återgå till Cigarrprat